STRONA ARCHIWALNA

0 online
Wielkość czcionki

6 edycja "Mam Haka Na Raka"

6 edycja "Mam Haka Na Raka"

Już po raz szósty młodzież będzie walczyć z rakiem w ramach Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. Tematem tej edycji programu będzie nowotwór złośliwy skóry - czerniak.

Zespoły ze szkół ponadgimnazjalnych chętne do wzięcia udziału w programie mogą rejestrować się do 13 stycznia 2013 roku poprzez oficjalną stroną programu www.mamhakanaraka.pl/rejestracja.

W programie mogą wziąć udział wszystkie szkoły ponadgimnazjalne w Polsce. Każda szkoła może zgłosić dowolną liczbę zespołów, składających się z co najmniej 3 a maksymalnie 5 uczniów oraz opiekuna. Strona internetowa pozostanie główną platformą informacyjną i komunikacyjną dla uczestników programu. Zamieszczone tam materiały edukacyjne umożliwią zarówno uczniom, jak i nauczycielom, samodzielne zdobywanie wiedzy. W tym roku strona zostanie zaktualizowana o nowe funkcjonalności, jedną z nich będzie pełna synchronizacja z platformą Facebook.

Pierwszym etapem w programie będą działania edukacyjne. Na początku 2013 roku młodzież będzie musiała zapoznać się z materiałami edukacyjnymi z zakresu minimum onkologicznego, ze szczególnym uwzględnieniem czerniaka, udostępnionymi na stronie www. Następnie rozpoczną się działania edukacyjno-informacyjne dla lokalnych społeczności, po których młodzież zobowiązana będzie do przygotowania sprawozdań. Sprawozdania ocenią pod kątem merytorycznym i kreatywnym studenci kierunków związanych ze zdrowiem publicznym i medycyną. Zespoły, które wykażą się największym zaangażowaniem oraz aktywnością zakwalifikują się do II etapu programu i w marcu wezmą udział w Warsztacie Kreatywnym Online. Warsztat będzie miał na celu przybliżenie uczestnikom programu wiedzy z zakresu przygotowania i realizacji kampanii społecznych. Po zakończonym II etapie ogłoszony zostanie konkurs „Znajdź Haka na Raka”, którego celem będzie opracowanie przez młodzież koncepcji kampanii społecznej. Zwycięska kampania będzie przedstawiona 11 czerwca 2013 roku podczas Gali Finałowej, w której wezmą udział wszystkie zespoły zakwalifikowane do II etapu Programu tj. biorące udział w Warsztacie Kreatywnym. Projekt laureatów zostanie zrealizowany przez profesjonalną agencję, a następnie wyemitowany w mediach i na nośnikach reklamowych w całej Polsce.

W pięciu poprzednich edycjach programu wzięło udział 3 113 zespołów, czyli 15 705 uczestników. Działalność młodzieży została nagłośniona za pośrednictwem blisko 3 500 publikacji w mediach na łączną wartość ponad 6 mln złotych. Kampanie „Mam Haka na Raka” dotarły do ponad 8 milionów Polaków, a stronę www.mamhakanaraka.pl odwiedziło w tym czasie prawie 2 miliony Internautów. Tylko w V edycji w wykładach edukacyjnych z zakresu profilaktyki nowotworowej uczestniczyło 140 000 Polaków, rozdano 312 000 ulotek, zebrano 113 000 podpisów pod deklaracją „Zachęcę 1 osobę do wykonania badania profilaktycznego”, a blisko 2 400 instytucji zaangażowało się w działania w regionach, m.in. media, lokalne samorządy, eksperci oraz firmy prywatne. Organizatorem programu jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline.

Więcej informacji nt. programu „Mam Haka na Raka” znajdą Państwo na oficjalnej stronie programu www.mamhakanaraka.pl oraz w poniższym filmie:

Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (1 głos)